تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قرارداد کدام کارگران ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ دائمی می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۰۹۷۹۹
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
قرارداد کدام کارگران ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ دائمی می‌شود؟
یک کارشناس روابط کار گفت: اگر فردی تا ۲۰ بهمن امسال، حداقل ۴ سال در یک کار غیرمستمر مشغول به کار بوده باشد، بعد از اتمام ۴ سال از ۲۱ بهمن اگر همچنان مشغول به کار باشد، قراردادش به صورت خودکار دائمی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار، حداکثر مدت قرارداد موقت در کار‌هایی با ماهیت غیرمستمر، ۴ سال است و این مهلت ۴ ساله در ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد؛ به این ترتیب، کارگرانی که ۲۰ بهمن امسال، چهار سال اشتغالشان در کار‌های پروژه‌ای به اتمام می‌رسد، از ۲۱ بهمن تا پایان پروژه، قرارداد دائم دارند و کارفرما حق اخراج آن‌ها را ندارد.

اما نکات اجرای این آیین‌نامه چیست؛ آرمین خوشوقتی، کارشناس ارشد حقوق و روابط کار، در رابطه با اجرای این آیین‌نامه و ضمانت اجرای آن گفت: ثابت کردن اینکه یک کارگر در یک شغل غیرمستمر چهار سال سابقه کار دارد یعنی از ۲۰ بهمن ۹۸ یا پیش از آن در کارگاه مشغول به کار بوده، کار چندان سختی نیست؛ حتی اگر کارگر قرارداد مکتوب نداشته باشد، با توجه به تراکنش‌های مالی، لیست بیمه یا تحقیق و بازرسی صورت گرفته از کارگاه، ثابت می‌شود که کارگر از چهار سال قبل مشغول به کار بوده و کارفرما حق اخراج او را ندارد.

او تاکید کرد: اگر فردی تا ۲۰ بهمن امسال، حداقل ۴ سال در یک کار غیرمستمر مشغول بوده باشد، بعد از اتمام ۴ سال از ۲۱ بهمن اگر همچنان مشغول به کار باشد، قراردادش به صورت خودکار دائمی می‌شود و کارگر تا پایان پروژه، کارگر دائمی می‌شود؛ این دائمی شدن تا زمان برقراری پروژه مصداق دارد.

خوشوقتی اضافه کرد: البته اگر در این مدت ۴ سال پروژه به دلایلی متوقف شده باشد، آن بازه توقفِ مثلاً شش ماهه یا یک‌ساله از ۴ سال کسر می‌شود.

به گفته این کارشناس روابط کار، اصلاً نیازی به عقد قرارداد دائم به صورت مکتوب نیست؛ حتی اگر کارفرما با کارگر خود بعد از این ۴ سال قرارداد موقت ببندد، این قرارداد موقت اعتباری ندارد و کارفرما نمی‌تواند کارگر را اخراج کند.

او افزود: فرض کنید کارگری از ابتدای سال ۱۴۰۲ یک قرارداد یک‌ساله بسته؛ ۲۹ اسفند کارفرما می‌گوید می‌خواهم با شما قطع همکاری کنم؛ اما کارگر می‌تواند بگوید حداکثر مدت قرارداد موقت در این کارگاه، ۴ سال است و من ۴ سال و ۲ ماه یا ۳ ماه سابقه کار دارم، پس قطع همکاری دیگر ممکن نیست. این کارگر تا زمان برقراری پروژه (هر چند سال که باشد) دائمی‌ است و نیازی به عقد قرارداد مکتوب با او نیست.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->